Ωλένια νευρίτιδα

Τι είναι η ωλένια νευρίτιδα;

Το ωλένιο νεύρο βρίσκεται αμέσως κάτω από το δέρμα στην εσωτερική περιοχή του αγκώνα. Για αυτό το λόγο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο σε τραυματισμούς και καταπονήσεις. Η ωλένια νευρίτιδα είναι η δεύτερη σε συχνότητα πάθηση χρόνιας πίεσης νεύρου στα άνω άκρα. Τα αίτια της πάθησης είναι είτε η τριβή του ωλένιου νεύρου μέσα στον ωλένιο σωλήνα κατά την κάμψη και έκταση του αγκώνα είτε η στένωση του ωλένιου σωλήνα λόγω ύπαρξης συμφύσεων ή οστεοφύτων στην περιοχή.

ωλένια νευρίτιδα

Ποια συμπτώματα προκαλεί η ωλένια νευρίτιδα;

Σε περιπτώσεις ωλένιας νευρίτιδας χαρακτηριστικά είναι τα μουδιάσματα και ο αντανακλαστικός πόνος του πάσχοντος στην περιοχή του 4ου και 5ου δακτύλου καθώς και στην ωλένια πλευρά του πήχη και της άκρας χείρας. Σε χρόνιες περιπτώσεις είναι δυνατόν να παρατηρηθεί ατροφία των μυών που νευρώνονται από το ωλένιο νεύρο.

Πώς γίνεται η διάγνωση της ωλένιας νευρίτιδας;

Η διάγνωση της πάθησης γίνεται από το ιστορικό του ασθενούς και την κλινική εξέταση. Απαραίτητη είναι η νευρολογική εκτίμηση κατά την οποία προσδιορίζεται η ταχύτητα αγωγής του νεύρου. Το ηλεκτρομυογράφημα είναι θετικό σε χρόνιες περιπτώσεις, ενώ σε ήπιες μορφές της πάθησης μπορεί να είναι ακόμα και αρνητικό.

Πώς αντιμετωπίζεται η ωλένια νευρίτιδα;

Σε περιπτώσεις που τα συμπτώματα είναι ήπια, η θεραπεία είναι συντηρητική με τη λήψη μη στεροειδών αντιφλεγμονώδων φαρμάκων, ανάπαυση και φυσικοθεραπεία. Σε περιπτώσεις που τα συμπτώματα εμμένουν ή επιδεινώνονται η αντιμετώπιση της ωλένιας νευρίτιδας γίνεται με τη χειρουργική απελευθέρωση του νεύρου. Η επέμβαση διαρκεί περίπου 45 λεπτά και ο ασθενής μπορεί να πάρει εξιτήριο την ίδια ημέρα.