Αρθρίτιδα αγκώνα

Η αρθρίτιδα του αγκώνα είναι μία εκφυλιστική πάθηση κατά την οποία ο αρθρικός χόνδρος φθείρεται. Εξαιτίας του γεγονότος ότι η ἀρθρωση του αγκώνα δε φορτίζεται με το βάρος του ανθρώπου, η αρθρίτιδα της συγκεκριμένης άρθρωσης εμφανίζεται σπάνια.\

Ποια είναι τα συχνότερα αίτια της αρθρίτιδας του αγκώνα;

• Η ρευματοειδής αρθρίτιδα
  • Η τραυματικής αιτιολογίας χονδροπάθεια
  • Η φυσιολογική φθορά του χόνδρου που σχετίζεται με την ηλικία του ασθενούς

Ποια είναι τα κύρια συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας του αγκώνα;

Τα κύρια συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας του αγκώνα είναι ο πόνος, το οίδημα της άρθρωσης και ο περιορισμός της κίνησης. Τα παραπάνω συμπτώματα περιορίζουν τον πάσχοντα στην καθημερινότητά του και μειώνουν αισθητά την ποιότητα ζωής του. Σε προχωρημένα στάδια της πάθησης ο περιορισμός της κίνησης είναι τόσο έντονος που ο ασθενής δεν είναι σε θέση να φέρει το χέρι στο στόμα ή να φροντίσει για την καθαριότητά του. Ανάλογα με τις δραστηριότητες του ασθενούς μπορεί ο πόνος και το οίδημα κατά τη διάρκεια της μέρας να επιδεινωθούν. Πολλοί ασθενείς παραπονιούνται ότι ο αγκώνας τους είναι ζεστός και πονάει στις αλλαγές του καιρού.

Πώς γίνεται η διάγνωση της πάθησης;

Η διάγνωση τίθεται από το ιστορικό του ασθενούς, την κλινική εξέταση και τις απλές ακτινογραφίες. Με την αξιολόγηση όλων των παραπάνω μπορεί ο ορθοπαιδικός να συστήσει την κατάλληλη θεραπεία εξατομικευμένα για τον κάθε ασθενή.

Πώς αντιμετωπίζεται η αρθρίτιδα του αγκώνα;

Η θεραπεία εξαρτάται κυρίως από το στάδιο της πάθησης. Στα αρχικά στάδια ενδείκνυται η συντηρητική θεραπεία. Στα συντηρητικά μέσα αντιμετώπισης της αρθρίτιδας περιλαμβάνεται η αλλαγή τρόπου ζωής με αποφυγή των δραστηριοτήτων που προκαλούν έξαρση των συμπτωμάτων, η χρήση μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και η φυσικοθεραπεία. Η φυσικοθεραπεία έχει ως στόχο τη διάταση των μυών και των συνδέσμων, την ενδυνάμωση και τη βελτίωση του εύρους κίνησης του αγκώνα. Επιπλέον, οι τοπικές εγχύσεις κορτιζόνης, υαλουρονικού οξέος ή πλάσματος πλούσιου σε αιμαπετάλια (θεραπεία PRP) μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα και να ανακουφίσουν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τον ασθενή.

Σε προχωρημένα στάδια οστεοαρθρίτιδας η συντηρητική θεραπεία δεν έχει συνήθως το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις η λύση είναι η χειρουργική επέμβαση. Υπάρχουν οι εξής χειρουργικές επιλογές:

• Η αρθροσκόπηση του αγκώνα, κατά την οποία αφαιρούνται τα οστεόφυτα και τα ελεύθερα σώματα από την άρθρωση, λειαίνεται ο αρθρικός χόνδρος και αφαιρείται ταυτόχρονα ο ερεθισμένος αρθρικός υμένας. Αυτού του είδους η επέμβαση βελτιώνει το εύρος κίνησης του αγκώνα και μειώνει το άλγος για αρκετά χρόνια.

Η αρθροπλαστική του αγκώνα ειναι η λεγόμενη “αλλαγή της άρθρωσης’’, δηλαδή η αφαίρεση της φθαρμένης επιφάνειας και η αντικατάστασή της με τεχνητά εμφυτεύματα (προθέσεις).  Ενδείκνυται σε προχωρημένα στάδια της πάθησης, όπου ο χόνδρος έχει φθαρεί ολοκληρωτικά.

ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ